Портал в режимі тестування та наповнення
  • A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • English
Політика невизнання ЄС щодо тимчасово окупованої АР Крим та м.Севастополь
Опубліковано 30 квітня 2020 року о 12:02

Європейський Союз не визнає і продовжує рішуче засуджувати це грубе порушення міжнародного права – тимчасову окупації Автномної Республіки Крим і міста Севастополь – що залишається викликом для міжнародної безпеки. Ця позиція базується на Статуті ООН, де чітко зазначено, що територія держави не може бути анексована іншою державою внаслідок загрози або застосування сили, а також на Гельсінському заключному акті, в якому підписанти заявили про намір поважати непорушність кордонів та територіальна цілісність.

27 березня 2014 року Генеральна Асамблея ООН підтвердила свою відданість суверенітету, політичній незалежності України, єдності та територіальній цілісності в межах її міжнародно визнаних кордонів, підкреслюючи недійсність проведеного 16 березня так званого "референдуму" в Криму. Зафіксувавши 100 голосів «за» проти 11 проти 58, при 58 утрималися, Генеральна Асамблея прийняла Резолюцію під назвою «Територіальна цілісність України», закликаючи держави, міжнародні організації та спеціалізовані органи не визнавати жодних змін у статусі Криму та міста Севастополь.

Політика Європейського Союзу щодо невизнання базується на окреслених підходах і складається з широкого кола заходів. Мета - продемонструвати, що ЄС не визнає незаконну тимчасову окупацію Криму шляхом реалізації конкретних дій та ходів.

https://www.consilium.europa.eu/media/21888/european-council-conclusions-19-20-march-2015-en.pdf

https://www.consilium.europa.eu/en/press/press-releases/2018/12/14/european-council-conclusions-13-14-december-2018/pdf


Замороження активів та заборона на отримання віз

Замороження активів щодо юридичних осіб та заборона на отримання віз щодо фізичних та  осіб підтверджує політику невизнання Євросоюзу. Сюди входять особи та суб’єкти, відповідальні за дії проти територіальної цілісності України, Важливо підкреслити, що ці списки періодично розширюються. Так, наприклад, 15 березня 2019 року ЄС додав 8 російських осіб, причетних до дій, які призвели до затримання українських моряків та захоплення суден у Керченській протоці 25 листопада 2018 року.


Заборона на імпорт товарів, що походять з Криму чи Севастополя, якщо вони не мають українських сертифікатів

Обмежувальні заходи у зв’язку з незаконною окупацією АР Крим та м. Севастополь (обмеження щодо товарів та послуг з походженням з АР Крим та м. Севастополь) запроваджені на підставі Рішення Ради ЄС 2014/386/CFSP від 23 березня 2014 року і поширюються на всі операції, пов’язані з інвестуванням імпорту товарів та послуг походженням з АР Крим та
м. Севастополь, за відсутності належних дозвільних документів, виданих компетентними органами України, надання послуг у сфері туризму, також постачання обладнання та супутніх матеріалів, що використовуються для розвідки та видобування мінеральних енергоносіїв.

Діє заборона на інвестиції в інфраструктурні проекти в Криму у таких галузях як транспорт, телекомунікації, енергетика та розвідка, розвідка та видобуток нафти, газу та корисних копалин, заборона на надання туристичних послуг у Криму чи Севастополі. Крім того, європейським операторам забороняється здійснювати будь-які платежі до портових адміністрацій Керчі та Севастополя. Це положення є частиною обмежувальних заходів ЄС щодо дій, що підривають або загрожують територіальній цілісності, суверенітету та незалежності України.

У січні 2018 року Європейська Комісія оприлюднила Інформаційну ноту ЄС щодо особливостей бізнес-діяльності в Криму/Севастополі, яка чітко підкреслює принципи політики невизнання (https://eeas.europa.eu/sites/eeas/files/information_note_to_eu_business_on_operating_and_or_investing_in_crimea-sevastopol.pdf).


Вказівки Європейської Комісії щодо шенгенських заявок на візи від мешканців тимчасово окупованого Криму

Починаючи з травня 2014 року консульства та посольства держав-членів ЄС в Україні та Російській Федерації керуються у своїй діяльності положеннями Вказівок щодо опрацювання візових заявок, які подаються мешканцями АР Крим та м. Севастополь https://www.vfsglobal.com/denmark/russia/pdf/Denmark-documents-list-L.pdf.

Відповідно до положень зазначених Вказівок, усі мешканці Криму, незалежно від того, чи мають вони українські або російські паспорти, повинні подавати документи на отримання шенгенських віз до консульського відділу Посольств держав-членів ЄС, розташованих в Україні. Таким чином сторона ЄС чітко імплементує статтю 6 Візового кодексу, затвердженого Регламентом ЄЄ No 810/2009 від 13 липня 2009 року (Regulation (EC) No 810/2009 of the European Parliament and of the Council of 13 July 2009 establishing a Community Code on Visas, мова йде про територіальну компетенцію).

У червні 2016 року Європейська Комісія та Європейська служба зовнішньої діяльності оприлюднили Вказівки щодо загальних підходів, які застосовуються державами-членами ЄС по відношенню до російських паспортів, виданих на території тимчасово окупованого АР Крим та м. Севастополь (Guidelines for the non-recognition of certain categories of Russian passports). Зазначені Вказівки стосуються невизнання двох типів російських паспортів: а) російські закордонні паспорти, видані російськими органами, створеними в окупованому Криму після його незаконної окупації та 2) російські закордонні паспорти, видані російськими органами мешканцям Криму після його незаконної анексії, які до моменту окупації Криму не мали російського громадянства. Невизнання консульськими особами держав-членів ЄС зазначених російських паспортів унеможливлює отримання шенгенської візи для власників таких паспортів.


Програми та проекти ЄС

Кримські державні організації не мають права брати участь у програмах ЄС, до яких приєдналася Україна, таких як «Творча Європа» (програма ЄС для підтримки культурного та творчого секторів) та «Горизонт 2020» (найбільша в історії програма досліджень та інновацій ЄС). Кримські суб'єкти не мають права брати участь у програмі Erasmus + (програма ЄС з питань освіти, навчання, молоді та спорту).

 

Політичні заяви

Європейський Союз на постійні основі засуджує дії російської окупаційної влади в Криму.

Лише на перше неповне півріччя 2020 року було зроблено наступні заяви:


НАЗВА ДОКУМЕНТА

ОРГАН, ЩО УХВАЛИВ

ДАТА УХВАЛЕННЯ

ЗМІСТ ДОКУМЕНТА - ОСНОВНІ СИГАЛИ

European Council

Україна: сім осіб, які брали участь у підготовці т.зв. виборів в окупованому Криму, внесено до санкційного спсику ЄС (Рішення Ради ЄС)

https://www.consilium.europa.eu/en/press/press-releases/2020/01/28/ukraine-seven-persons-involved-in-the-organisation-of-russian-elections-in-the-illegally-annexed-crimea-and-sevastopol-added-to-eu-sanctions-list

European Council

(Європейська Рада)

28.01.2020

Санкційні списки розширені як реакція ЄС на організацію та проведення на окупованому півострові т.зв. місцевих виборів, які відбулися 8 вересня 2019 року

Declaration by the High Representative Josep Borrell-Fontelles, on behalf of the European Union, on the Autonomous Republic of Crimea and the city of Sevastopol

Заява Високого представника Європейського Союзу Жозепа Борреля від імені ЄС щодо триваючої окупації Автономної Республіки Крим та міста Севастополя 

https://www.consilium.europa.eu/en/press/press-releases/2020/03/16/declaration-by-the-high-representative-josep-borrell-fontelles-on-behalf-of-the-european-union-on-the-autonomous-republic-of-crimea-and-the-city-of-sevastopol/

 

European External Action Service 

(Європейська служба зовнішньої діяльності)

16.03.2020

У заяві відображено ключові аспекти, які стосуються незаконної окупації АРК, зокрема:

підтримка територіальної цілісності та незалежності у міжнародно визнаних кордонах, дотримання політики невизнання, у тому числі санкційного тиску;

невизнання проведення виборів на окупованому півострові;

засуджено будівництво Керченського мосту без згоди України та нещодавнє відкриття його залізничної секції;

засуджено погіршення ситуації із захистом прав людини, підкреслено важливість вільного та безперешкодного доступу представників міжнародних організації до АРК та м. Севастополь;

засуджено зміни демографічної структури населення півострова шляхом переселення до півострова населення з території Росії.

Statement by the Spokesperson on the Russian land ownership decree affecting Crimea

Заява речника Європейської служби зовнішньої діяльності із засудженням указу президента Росії від 20 березня ц.р. про права власності на землю в тимчасово окупованій Автономній Республіці Крим


European External Action Service 

(Європейська служба зовнішньої діяльності)

01.04.2020

Нещодавно підписаний президентом РФ указ передбачає, що більша частина Криму та міста Севастополь входить до переліку прикордонних територій Російської Федерації, на яких громадяни, які не є громадянами Росії, позбавляються права власності на землю. У цьому зв’язку ЄС підкреслює невизнання незаконної анексії Російської Федерацією  території Криму, що є беззаперечним порушенням міжнародного права. ЄС не визнає дію цього указу, який є черговою спробою насильницької інтеграції до Росії незаконно анексованого півострова. Згаданий указ також є порушенням міжнародного гуманітарного права, оскільки це ще один крок до нав’язування російського громадянства на окупованому півострові. Такі дії можуть призвести до добровільного позбавлення майна.

Statement by the Spokesperson on the attempted conscription in Crimea

речник Європейської служби зовнішньої діяльності зробив заяву, в якій засуджується проведення Російською Федерацією призову до збройних сил за рахунок громадян, які проживають на території тимчасово окупованого Криму та м. Севастополь


European External Action Service 

(Європейська служба зовнішньої діяльності)

11.04.2020

Російська Федерація проводить призов до своїх збройних сил за рахунок населення тимчасово окупованого Криму. Це є прямим порушенням міжнародного гуманітарного права, оскільки держава-окупант не повинна здійснювати примусовий призов населення окупованих територій до вступу у лави власних збройних сил. У заяві підкреслюється, що Російська Федерація має виконувати зобов’язання у рамках міжнародного права і повинна гарантувати захист прав людини на території окупованого півострова.

 


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux