• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • English
Резолюція Європейського парламенту щодо тиску, що здійснюється Росією на країни Східного партнерства від 12 вересня 2013 року
Опубліковано 13 вересня 2013 року о 16:22

Неофіційний переклад

 

Європейський парламент,

 

 -     зважаючи на Саміт Східного партнерства у Вільнюсі у листопаді;

 

-     зважаючи на те, що Україна, Грузія та Молдова мають перспективу відповідно підписати та парафувати угоди про асоціацію з Європейським Союзом; беручи до уваги, що на карту поставлений, зокрема, новий, розширений характер асоціації, що пропонує широкі та поглиблені відносини з європейськими партнерами, і відтак іде набагато далі, ніж просто економічні переваги, – до міцних політичних і суспільних відносин;

 

-     нагадуючи, що Меморандум 1994 року щодо ядерного роззброєння України дає Україні гарантії проти використання або загрози сили проти неї та надає Україні підтримку у випадку намагання здійснювати тиск на неї через економічний примус;  

 

- На підставі статті 110 (2) та (4) Правил процедури

 

A. Беручи до уваги, що триваюче залучення до Східного партнерства надало країнам-учасницям всебічний порядок денний здійснення реформ заради блага власних громадян, в той час як угоди про асоціацію та поглиблені та всеохоплюючі ЗВТ (ПВЗВТ) між ЄС та країнами Східного партнерства є зобов’язанням бажаючих та здатних посилювати та успішно здійснювати співробітництво у багатьох сферах;

 

B. Беручи до уваги російський тиск, під який нещодавно потрапили країни Східного партнерства, що просуваються на шляху до Угоди про асоціацію, включаючи вибіркові санкції спрямовані проти українського експорту, заборону продукції молдовського виноробства та додаткові перепони у просуванні в розв’язанні придністровського конфлікту, а також безпекові погрози по відношенню до Вірменії, які мають на меті примусити їх не підписувати або не парафувати УА/ПВЗВТ, а натомість вступити до очолюваного Росією Митного Союзу, який Росія має намір трансформувати у Євразійський Союз, ставить їх у скрутне становище через геополітичні обмеження, яких вони не повинні зазнавати;

 

C.  Беручи до уваги, що форма тиску, здійснюваного на країни Східного партнерства, яка йде від поточних економічних та політичних аспектів до оголошення майбутніх економічних обмежень, сигналізує намір Росії продовжувати розглядати цей регіон як сферу свого виключного впливу  та протидіяти перспективам тіснішої інтеграції до Європейського Союзу через угоди про асоціацію, що суперечить принципам національного суверенітету, взаємодовіри та добросусідських відносин;

 

D. Беручи до уваги, що відповідно до Гельсінських Угод країни Східного партнерства мають повне суверенне право та свободу будувати відносини як рівноправні партнери з партнерами відповідно до їхнього вибору;

 

E. Беручи до уваги, що зараз більше, ніж коли-небудь, треба привертати увагу до тривожних проявів тиску у Східному сусідстві ЄС і до оспорювання та ставлення під сумнів Росією самого проекту Східного партнерства;

 

F. Беручи до уваги, що угоди про асоціацію з ЄС передбачають проведення політичних та юридичних реформ, які сприяють посиленню верховенства права, зменшенню корупції та ширшому дотриманню прав людини; в той час як приєднання до Митного Союзу натомість не містить жодних цінносно-орієнтованих критеріїв та обумовлень і відтак не може розглядатися як стимул до внутрішніх реформ;

 

G. Беручи до уваги, що заморожені конфлікти регулярно використовуються для того, щоб послабити або підірвати повний суверенітет країн Східного партнерства відповідно до геополітичних та економічних інтересів Росії;

 

  1. Нагадує, що принципи рівності та поваги до прав, притаманні суверенітету, невтручанню у внутрішні справи, доброму співробітництву між країнами та добросовісному дотриманню зобов’язань в рамках міжнародного права, як домовлено в рамках Гельсінських угод, є основами, що регулюють міжнародні відносини між незалежними країнами, і як такі не повинні жодним чином порушуватися;

 

  1. Висловлює глибоке розчарування з того приводу, що з наближенням Вільнюського саміту Східного партнерства посилюється різноманітний тиск на країни Східного партнерства, які підходять до останнього етапу переговорів щодо підписання або парафування своїх Угод про асоціацію; вважає такий тиск неприйнятним; крім того, висловлює переконання, що подальша інтеграція країн-партнерів до ЄС  узгоджується з продовженням ними добросусідських відносин з Росією, і закликає Росію утримуватися від дій, які йдуть відверто усупереч згаданим вище Гельсінським принципам; закликає Російську Федерацію утримуватися від чинення подальшого тиску на Східних партнерів та повністю поважати їхнє суверенне право реалізовувати власний політичний вибір;

 

  1. Наголошує, що вільний вибір країн Східного партнерства, що жодним чином не має негативного впливу на торгівлю з Росією, не повинен спричиняти такі наслідки для них як торговельні заходи, візова політика, рух робочої сили, втручання у заморожені конфлікти та інші;

 

  1. Переконаний, що подальші політичні та економічні реформи у цих країнах, засновані на цінностях та стандартах ЄС, в кінцевому результаті є в інтересах самої Росії, оскільки це розширить  простір стабільності, добробуту та співпраці на її кордонах; нагадує про постійне запрошення Росії з боку ЄС робити внесок до цього процесу через конструктивне залучення до роботи з країнами Східного партнерства;
  2. Закликає Європейську Комісію та ЄСЗД розглядати ці події поза рамками виключно торговельного виміру, який є просто прикриттям для відвертого політичного тиску, та діяти і захистити Партнерів ЄС, пославши чіткий сигнал підтримки всім країнам Східного партнерства щодо їх європейських прагнень та вибору;

 

  1. Підтверджує сильну підтримку парафуванню або підписанню угод про асоціацію на Вільнюському саміті з тими  країнами Східного партнерства, які готові та бажають цього, за умови дотримання критеріїв; вважає, що це надасть оновленого стимулу поступовій інтеграції та суттєвому поглибленню відносин і відтак стане відповіддю на їхні європейські прагнення;  закликає, у цьому контексті, країни Східного партнерства продовжувати примножувати власні зусилля для того, щоб завершити поточну важку роботу перед наближенням Вільнюського саміту Східного партнерства і не піддаватися тиску, який на них чиниться;

 

  1. Наголошує на тому, що ЄС має залучитися та захистити країни Східного партнерства, які зазнають відкритого, тривожного та зростаючого тиску Росії, спрямованого на  запобігання укладенню ними асоціації з ЄС, та просить Комісію та Раду виступити з конкретними та ефективними заходами на підтримку країн-партнерів;

 

  1. Нагадує, що угоди про асоціацію та ПВЗВТ спрямовані на розвиток конкурентоспроможності, економічного зростання і показників країн-партнерів та ЄС, із збереженням при цьому економічного співробітництва країн Східного партнерства з Росією у вигідний для всіх заінтересованих сторін спосіб; відзначає, що, як такі, Угоди про асоціацію та ПВЗВТ не підривають сталих торговельних відносин країн Східного партнерства у регіоні; вважає, що навпаки, вони не повинні розглядатися як несумісні з цими торговельними відносинами, і що, без шкоди щодо зобов’язань, які виникають внаслідок угод про асоціацію та ПВЗВТ, всі торговельні суперечки мають вирішуватися відповідно до правил та зобов'язань, визначених в СОТ; заявляє, що ЄС готовий надавати подальшу підтримку партнерам по Східному партнерству в  їх інтеграційних зусиллях  шляхом підтримки тимчасового застосування відповідних частин угод про асоціацію або ПВЗВТ після підписання, розморожування призупинених програм позик та допомоги, якщо дотримані необхідні умови,  продовжуючи заходи щодо спрощення оформлення віз і перспективи безвізових поїздок;

 

  1. Відзначає,  що європейська інтеграція користується підтримкою більшості суспільства у країнах, що очікують на парафування або підписання угод про асоціацію; тим не менш закликає Комісію та ЄСЗД посилити зусилля з популяризації серед суспільства в країнах-партнерах видимості Східного партнерства та його переваг як одного зі способів консолідації політичного консенсусу навколо їхнього європейського вибору; просить, щоб у зацікавлених країнах у стислі терміни була розроблена та запущена широка громадська інформаційно-роз’яснювальна кампанія щодо природи, переваг та вимог угод про асоціацію;

 

  1. Доручає Президенту передати цю резолюцію Раді, Комісії, Віце-Президенту  Комісії/Високому Представнику ЄС із зовнішніх справ та безпекової політики, країнам-членам ЄС, Урядам та Парламентами країн Східного партнерства та Російської Федерації, Парламентській асамблеї Ради Європи та ОБСЄ. 
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux