• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • English
ЗАКЛЮЧНА ЗАЯВА ТА РЕКОМЕНДАЦІЇ Другого засідання Парламентського комітету асоціації між Україною та ЄС
Опубліковано 05 листопада 2015 року о 20:23

4-5 листопада 2015 року в м. Києві під спільним головуванням                                  Остапа Семерака від імені Верховної Ради України та Андрея Плєнковіча від імені Європейського Парламенту відбулось Друге засідання Парламентського комітету асоціації (ПКА)  між Україною та ЄС. Парламентський комітет асоціації, обговоривши стан відносин між Україною та ЄС, процес імплементації Угоди про асоціацію а також загальну безпекову та політичну ситуацію в Україні, ухвалив наступну Заключну Заяву та Рекомендації.

 

Парламентський комітет асоціації (ПКА):

 

Щодо загальної політичної, безпекової та гуманітарної ситуації

 

1. Знову підтверджує свою рішучу підтримку суверенітету та територіальної цілісності України в межах її міжнародно-визнаних кордонів та засуджує агресивну та експансіоністську політику Росії, результатом якої стала незаконна анексія Автономної Республіки Крим і міста Севастополь та окупація  частини Донецької та Луганської областей; сповнений рішучості домагатися спільними зусиллями мирної реінтеграції цих областей; наголошує на важливості для Європейського Союзу дотримуватися спільної позиції та зберігати українське питання серед пріоритетних в порядку денному ЄС;   

 

2. Вітає результати Паризького Саміту в Нормандському форматі, що відбувся 2 жовтня 2015 року та кроки, що вже зроблено для забезпечення виконання узгоджених зобов’язань, а також закликає всі сторони до їх подальшого виконання; закликає Росію поважати територіальну цілісність та суверенітет України, включаючи Крим, а також виконати ще не виконані нею зобов’язання в рамках Мінських домовленостей, зокрема, що стосується  виведення іноземних військ та бойовиків, важкого озброєння і танків, звільнення всіх заручників, що незаконно утримуються сепаратистами і забезпечення доступу Спеціальної моніторингової місії ОБСЄ до всієї території окремих регіонів Донецької та Луганської областей та непідконтрольної частини кордону з Російською Федерацією для сприяння його подальшій передачі під контроль Державної Прикордонної Служби України;

 

3. Очікує, що місцеві вибори в окремих регіонах Донецької та Луганської областей відбуватимуться у вільний та прозорий спосіб відповідно до українського законодавства, стандартів ОБСЄ, за участі українських політичних партій та під наглядом БДІПЛ/ОБСЄ, як це передбачено Мінськими домовленостями та згідно домовленості, досягнутої під час Паризького саміту в Нормандському форматі; наголошує на необхідності проведення виборів в тих регіонах Донецької та Луганської областей, які контролюються українською владою, однак вибори в яких не відбулися, як тільки для цього будуть створені безпечні умови;

 

4. Закликає гарантувати належні умови для безпечного повернення до місць початкового проживання людей, які були переселені в результаті конфлікту та надати їм можливість брати участь у майбутніх місцевих виборах згідно з Мінськими домовленостями

 

5. З жалем констатує, що триваюча російська агресія призвела до катастрофічної гуманітарної ситуації на Донбасі і, що українськими та міжнародними гуманітарним організаціям відмовляють в доступі до окупованих регіонів Донецької та Луганської областей чи продовжують наражаються на спротив з боку підтримуваних Росією бойовиків, намагаючись доставити допомогу; закликає до надання негайного доступу для доставки гуманітарної допомоги та працівників відповідних гуманітарних служб; вважає, що законодавство у сфері гуманітарної допомоги має бути вдосконалене з метою спрощення процедур її надання; вітає створення Державного агентства з питань відновлення Донбасу, яке займається питаннями гуманітарного характеру та закликає Український Уряд забезпечити його відповідним фінансовим та кадровим ресурсом;  високо цінує надану Україні цінну гуманітарну та фінансову підтримку з боку ЄС з метою подолання цих викликів; висловлює глибоке занепокоєння стосовно важких умов життя більш ніж 1,5 мільйона внутрішньо-переміщених осіб; наголошує, що особливу увагу слід приділяти питанням полегшення умов життя дітей, які є найбільш вразливою групою, що страждає від цього конфлікту; вітає перший етап нової кампанії із загальнонаціональної вакцинації від поліомієліту;

 

6 Наголошує, що незаконна анексія Криму і міста Севастополя Російською Федерацією докорінним чином змінила стратегічну карту в регіоні, що спричиняє зростаючу загрозу регіональній безпеці та стабільності, включаючи ЄС; закликає держави-члени вважати  своїм абсолютним пріоритетом імплементацію політики невизнання, а також вивчити способи, як зробити її більш послідовною і узгодженою та такою, що спрямована на відновлення суверенітету України над півостровом; закликає всіх політичних діячів держав-членів ЄС утриматися від дій, що підривають офіційну політику невизнання та інші вектори політики ЄС щодо України;

 

7. Нагадує, що грубе порушення Російською Федерацією принципів та норм міжнародного права, призвело до запровадження стосовно неї обмежувальних заходів Європейського Союзу; наголошує в цьому зв’язку на необхідності збереження цих заходів до повного дотримання духу і букви Мінських домовленостей та відновлення територіальної цілісності України; нагадує, що у випадку будь-яких провокуючих чи дестабілізуючих ситуацію в Україні дій, ці заходи мають бути посилені; нагадує, що відновлення співпраці ЄС з Росією може відбутися лише за умови, що Росія поважатиме територіальну цілісність та суверенітет України, включаючи Крим;

 
8. Враховуючи, що режим припинення вогню в цілому дотримується конфліктуючими сторонами, переконаний, що розгортання міжнародної миротворчої/стабілізаційної операції на Донбасі, включаючи можливе залучення Європейського Союзу, могло б стати вагомим внеском до всеосяжного та належного виконання Мінських домовленостей, забезпечивши моніторинг прикордонної території між Україною та Росією, та  подальшої стабілізації та реінтеграції тимчасово окупованих територій в пост-конфліктний період; а також зменшення та врегулювання можливих прикордонних ризиків та загроз;  

 

9. Підкреслює важливість для Європейського Союзу залишатися залученим до виконання Мінських домовленостей, доповнюючи зусилля в рамках Нормандського формату;

 

10. Вітає видання звіту Нідерландської Ради з питань безпеки щодо збитого авіалайнера MH17, в якому було вбито 298 невинних цивільних осіб,; вважає цей звіт взірцем чесного та незалежного розслідування; підтримує створення міжнародного трибуналу та закликає Російську Федерацію до всебічної співпраці з міжнародним співтовариством з метою здійснення всеосяжного та незалежного кримінального розслідування ти притягнення винних до відповідальності; наголошує, що позиція РФ по блокуванню Резолюції Ради Безпеки ООН щодо створення міжнародного трибуналу з розслідування цього злочину є контрпродуктивною та такою, що допомагає злочинцям уникнути правосуддя; 

 

11. Закликає звільнити всіх заручників, як цього вимагають Мінські домовленості, а також незаконно утримуваних в Росії українських громадян, включаючи Надію Савченко, Олега Сенцова та Олександра Кольченко та інших; 

 

12. Висловлює глибоке занепокоєння погіршенням ситуації з дотриманням прав людини в анексованому Криму, включаючи прав національних меншин, зокрема Кримських татар, а також прав всіх громадян України;  рішуче підтримує проведення підкомітетом ЄП з прав людини спільно з частиною ЄП в ПКА низки слухань щодо встановлення численних фактів порушення прав людини на тимчасово-окупованих територіях Донбасу та незаконно анексованого Криму;

 

Щодо Угоди про асоціацію та порядку денного реформ

 

13. Висловлює задоволення з приводу позитивної динаміки процесу ратифікації Угоди про асоціацію більшістю держав-членів, які вже завершили необхідні для ратифікації внутрішньо-державні процедури; закликає країни, які залишились, вжити всіх необхідних заходів для якнайшвидшого завершення необхідних процедур;

 

14. Відзначає рішення Нідерландів провести консультативний референдум щодо Угоди про асоціацію між Україною та ЄС; з жалем констатує, що таке рішення може призвести до затримки початку повної імплементації Угоди; висловлює сподівання на те, що відбудеться об’єктивна оцінка переваг, які дає Угода про асоціацію як для українських громадян так і для громадян держав-членів ЄС;

 

15. Висловлює вдячність органам влади в Україні за вже здійснені реформи та закликає їх до пришвидшення динаміки імплементації реформ, користуючись вагомою підтримкою інституцій ЄС, незважаючи на виклики, які стоять перед країною, зокрема, щодо забезпечення її територіальної цілісності; відзначає, що Угода про асоціацію не являється кінцевою метою відносин України з ЄС, наголошує, в цьому контексті, що згідно з статтею 49 Договору про Європейський Союз, Україна має Європейську перспективу та може подавати заявку на членство в ЄС, за умови, що вона демонструє відданість Копенгагенським критеріям та принципам демократії, поважає основоположні свободи, права людини і меншин та забезпечує верховенство права;

 

16. Вітає ухвалення в першому читанні змін до Конституції України стосовно децентралізації; нагадує, що Венеціанська Комісія за демократію через право надала позитивний висновок щодо змін до законопроекту; відзначає, що децентралізація є однією з ключових реформ, спрямованих на модернізацію країни і метою якої є зміцнення влади на місцях, підвищення інституційної спроможності місцевих громад та значного вдосконалення, серед іншого,  системи охорони здоров’я, земельних відносин, освіти та соціального захисту на благо громадян; очікує, що зміни до Конституції України будуть прийняті в другому читанні необхідною більшістю у Верховній Раді України;   

 

17. Вітає наполегливу роботу із внесення змін до Конституції в частині реформи судоустрою та статусу суддів, що є важливим з точки зору боротьби з корупцією; закликає українську владу пришвидшити цей процес, беручи до уваги рекомендації Венеціанської Комісії; наголошує на необхідності ратифікації Римського Статуту Міжнародного Кримінального Суду; 

 

18. Очікує початку імплементації Поглибленої та всеохоплюючої зони вільної торгівлі між Україною та ЄС з 1 січня 2016 року та висловлює задоволення вже здійсненою підготовчою роботою;

 

19. Висловлює глибоке занепокоєння щодо рівня глибоко вкоріненої корупції в країні та нагадує, що викорінення цього явища було однією з вимог Революції Гідності; вітає нещодавно вжиті українським парламентом заходи, спрямовані на вдосконалення інституційного механізму боротьби з корупцією в країні, які, доповнили всеосяжний антикорупційний пакет законів, прийнятих 14 жовтня 2014 року, зокрема, створення Антикорупційного бюро, Національного агентства із запобігання корупції, Національного агентства повернення активів, отриманих корупційними шляхами; також вітає нещодавнє ухвалення Закону про державне фінансування політичних партій, який набуде чинності з 1 липня 2016 року та Закону про державні закупівлі.  

 

20. Закликає до забезпечення незалежної та неупередженої роботи конкурсної комісії з призначення спеціального антикорупційного  прокурора; наголошує, що як тільки буде прийнята відповідна законодавча база, процедура призначення повинна завершитися якнайшвидше, оскільки відсутність такого прокурора перешкоджає боротьбі з корупцією;

 

21. Очікує остаточного ухвалення Закону «про державну службу», який є ключовим для реформування державного управління; має намір приділити особливу увагу виконанню цього закону;  очікує остаточного ухвалення Урядом України «Стратегії реформування державного управління України на 2015-2020 роки»;

 

План дій з лібералізації візового режиму

 

22. Вітає здійснення українською владою комплексних реформ, спрямованих на виконання Плану дій з лібералізації візового режиму; закликає органи влади в Україні вчасно завершити роботу над необхідними законодавчими актами та реалізувати низку практичних кроків що, в свою чергу, дасть можливість Європейській Комісії надати до кінця цього року позитивну рекомендацію щодо запровадження безвізового режиму для громадян України;  очікує на появу позитивної рекомендації ЄК та висловлює переконання в тому, що вона буде в найкоротші терміни схвалена Європейським Парламентом та Радою ЄС.  

 

Секторальне співробітництво

 

23. Звертає увагу на законопроект  щодо регулятора у сфері енергетики та його важливу роль у реформуванні всього сектору енергетики;  вітає прийняття Закону про забезпечення конкурентних умов виробництва електроенергії з альтернативних джерел енергії, а також  співпрацю з державами-членами ЄС та інші заходи, спрямовані на забезпечення диверсифікації джерел енергопостачання та енергетичної безпеки України;

 

24. Вітає активну підтримку та солідарність з боку ЄС у енергетичній сфері, що дозволило поновити постачання російського газу до України у зимовий період 2015-2016; закликає держави-члени ЄС використовувати в повному обсязі транзитний потенціал України та посилити співпрацю з метою гарантування постачання енергоресурсів як в ЄС так і в Україну, а також уникати побудови нових газопроводів в обхід України, зокрема,  розвитку проекту «Північний потік II», який спрямований на постачання Російського газу до Європи і, який може стати пагубним для стратегії ЄС з диверсифікації енергетичних ресурсів та права ЄС; 

 

25. Закликає Європейський Союз підписати до кінця 2015 року Угоду «Про спільний авіаційний простір між Україною та ЄС», так як це було передбачено Спільною Заявою Саміту Україна-ЄС 27 квітня 2015 року та Спільною Декларацією Саміту Східного Партнерства 21-22 травня 2015 року;

 

Рада Асоціації

 

26. Вітає прийняття оновленого Порядку денного Асоціації під час засідання Ради Асоціації між Україною та ЄС, яке відбулося 16 березня 2015 року; нагадує, що Парламентський Комітет Асоціації повинен бути поінформований про рішення і рекомендації Ради Асоціації; наголошує, що для здійснення свого внеску в процес імплементації Угоди про асоціацію, Парламентський Комітет Асоціації надалі має бути поінформований та на належному рівні долучений до роботи Комітету Асоціації та підкомітетів;

 

Допомога ЄС, міжпарламентське співробітництво, перегляд ЄПС (Європейської політики сусідства)

 

27. Вітає роботу Консультаційної місії ЄС з реформування сектору цивільної безпеки та очікує посилення її спроможностей в контексті триваючого стратегічного перегляду, а також вітає діяльність різних платформ, заснованих інституціями ЄС з метою підтримки реформ в Україні – таких як Група підтримки Європейської Комісії для України та нещодавно створеної Робочої Групи з українського питання при Комітеті Регіонів;

 

28. Вітає надання Україні з боку ЄС та інших фінансових інституцій всеохоплюючої фінансової та технічної допомоги та наголошує на необхідності тісного співробітництва та ефективного обміну кращим адміністративними практиками; із задоволенням констатує стабілізаційний ефект макрофінансової допомоги, наданої Україні ЄС та міжнародними партнерами; закликає Росію продемонструвати конструктивний підхід у питанні реструктуризації боргу; вітає ініціативу Європейського Парламенту передбачити в бюджеті ЄС на 2016 рік збільшення об’ємів надання фінансової допомоги Україні;

 

29. Вітає прогрес у виконанні Меморандуму розуміння між Європейським Парламентом та Верховною Радою України; наголошує на необхідності належної імплементації рекомендацій, які будуть напрацьовані за результатами місії з оцінки потреб; 

 

30. Очікує результатів перегляду Європейської політики сусідства та  відповідної Комунікації Європейської Комісії, що має бути представлена 18 листопада 2015 року; наголошує на важливості гарантування диференційного та індивідуального підходу в рамках нової ЄПС, що відповідатиме потребам найбільш амбітних Східноєвропейських партнерів, включаючи  Україну, а також передбачати інноваційні та гнучкі інструменти підтримки імплементації Угод про Асоціацію/ПВЗВТ;

 

 

Місцеві вибори

 

31. Вітає той факт, що відповідно до висновків міжнародної спостережної місії, місцеві вибори, що відбулися 25 жовтня, були проведені загалом згідно з  міжнародно визнаними стандартами; закликає усі сторони виборчого процесу якнайшвидше усунути недоліки, виявлені місією; висловлює намір приділити значну увагу вдосконаленню виборчого законодавства, прозорості фінансування виборчої компанії, вільного та справедливого доступу до ЗМІ для всіх політичних сил; наголошує на важливості врахування прав та інтересів національних меншин України в процесі реформування виборчого законодавства, як це передбачено в Конституції України;

 

32. Висловлює жаль, що у зв’язку з незаконною анексією Криму та тимчасової окупації частини території Донецької та Луганської областей російськими незаконними військовими угрупуваннями, більше ніж 5 мільйонів українських громадян не змогли взяти участь у голосуванні; притримується думки, що внутрішньо переміщені особи повинні мати змогу в безпечних умовах скористатися  своїм  виборчим правом у місцях їх постійного проживання під час майбутніх виборів, що мають відбутися у відповідності до  законодавства України;

 

Наступне засідання

 

33. Має намір провести наступне засідання Парламентського комітету асоціації між Україною та ЄС в першому кварталі 2016 року в Брюсселі.

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux