Тижневик „Нью Юроп” повідомляє про візит головуючого в ОБСЄ литовського міністра закордонних справ до Києва, де відбулися його зустрічі з Президентом України В.Януковичем та Міністром закордонних справ України К.І.Грищенком. В.Янукович звернув увагу на головування України в ОБСЄ у 2013 році та повідомив, що незабаром підпише низку указів про підготовку країни до головування. В цьому контексті Президент України відзначив цінність досвіду головування Литви, - інформує видання. У ході зустрічі з Міністром закордонних справ України обговорювалися питання Придністровського врегулювання та роль ОБСЄ та України як посередників у цьому процесі.
„Нью Юроп”, з посиланням на прес-службу МЗС України, також повідомляє про візит Міністра закордонних справ України К.І.Грищенка до Угорщини та про про порядок денний візиту.
Англомовний сайт „Радіо Вільна Європа” інформує про підписання між Україною та США угоди про посилення боротьби з торгівлею людьми та наводить приклад існуючої співпраці, озвучений Г.Клінтон, коли Україна видала громадянина США, який отримував мільйонний прибуток від торгівлі людьми. Повідомляється також, що у ході засідання Ради стратегічного партнерства сторони підписали меморандум про проведення розвідування потенційних енергоносіїв в Україні, зокрема сланцевого газу. Серед інших домовленостей – п’ятирічне партнерство з метою боротьби з ВІЛ/СНІД, а також програма у розмірі 20 млн.доларів з допомоги аграрному сектору України.
Протягом тижня з’явилося також декілька коментарів європейських політологів, які, на думку ПУ при ЄС, заслуговують на увагу:
В черговій публікації у власному блозі дослідник Н.Попеску констатує „тенденцію до консолідації авторитаризму” в європейських країнах-партнерах ЄС. У продовження теми про відсутність належних реформ у країнах-сусідах, Н.Попеску розглядає в цій публікації аргументи Східних партнерів ЄС (зокрема, України) щодо негативних наслідків уніфікованої політики ЄПС для сусідів ЄС на Півдні та на Сході. Поділяючи думку про недосконалість ЄПС, він водночас вважає аргументи української сторони „роздутими”. „Недостатність реформ, а не диференціація – це справжнє питання”. Насправді навряд чи Україна або Грузія не отримали щось тільки через те, що Марокко та Ліван - також члени ЄПС. Україна не отримала перспективу членства чи безвізовий режим не через Марокко, а через свій політичний безлад та відсутність реформ, - переконаний дослідник.
Справжня проблема диференціації ЄПС – це не протиставлення Сходу та Півдня, а диференціація між самими Східними партнерами (включно з Росією). ЄС дуже часто застосовує підхід „не давати нікому нічого”, щоб не створити прецедент (Молдова давно могла б отримати перспективу членства, бо дуже маленька, щоб мати якесь принципове значення для ЄС, але поряд є Україна), пише дослідник. Крім того, „нахабство Східних партнерів зараз менш виправдане, ніж декілька років тому: переважна кількість партнерів на Сході вже консолідувала або швидко консолідує централізовані політичні режими, поєднані з олігархічними та серйозно корумпованими економічними системами”, - пише Н.Попеску. Реальна диференціація досягається реформами, а не брендінгом, - підсумовує дослідник.
У бюлетені за лютий-березень 2011 Центру європейських реформ (CER) у статті „Нові можливості для зовнішньої політики ЄС”, авторами якого є К.Бариш, Ч.Грант та Т.Валашек, Україна також згадується як країна, в якій зростає авторитаризм.